رياضةعاجل

رسالة من محمد صلاح: “كن نفسك.. ما تسمحش لأي حد يشوف فيك نفسه”

قام النجم الدولي المصري محمد صلاح المحترف في صفوف ليفربول الإنجليزي بتوجيه رسالة إلى منتقديه خلال الفترة الماضية عبر نشر مقطعا من احد الكتب.

ونشر محمد صلاح صفحة من أحد الكتب ذكر فيها المؤلف: «دي أهم واحدة.. كن نفسك.. ما تكونش زي ما أي حد عاوز.. ما تسجنش نفسك في آراء الآخرين.. وما تفصلش نفسك على مقاس أي حد، اللي عاوز 37 واللي عاوزك 39 واللي عاوزك 32».

ويتابع: «ما تسمحش لأي حد يشوف فيك نفسه، ويحاول يحقق من خلالك أحلامه الشخصية.. ما توافقش إن أي حد يشوفك امتداد ليه أو مشروعه الاستثماري الخاص.. ما تسمحش لأي حد يقبلك بشروط أو يحبك بشروط، أو يحترمك بشروط.. أنت نفسك.. نفسك وبس».

وكان محمد صلاح تعرض للعديد من الانتقادات عبر مواقع التواصل الاجتماعي بعد ظهوره بمستوى باهت في كأس الأمم الإفريقية التي ودع فيها الفراعنة المنافسة من دور الـ 16.

وكان محمد صلاح رد على الأزمة التي أعقبت رحيله إلى لندن عقب إصابته أمام غانا في المباراة التي جمعتهما بدور المجموعات في كأس الأمم الأفريقية 2023.

وقال صلاح عبر حسابه الرسمي على منصة إكس: بدأت امبارح برنامج العلاج والتأهيل وهعمل كل حاجه ممكنه علشان اكون جاهز في اقرب وقت وارجع للمنتخب زي ما كان متفق عليه من البدايه….بردو بحبها وبحب ناسها… حاولو اكتر”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى